- Domů /
- Reklamace
Reklamace
Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
Formulář ke stažení zde: www.ledeshop.cz/reklamacni-formular.pdf
Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.
Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů od prokazatelného převzetí zboží, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od jejího uplatnění, v případě odborného posouzení se sjednává delší lhůta. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
Záruka za jakost se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.
Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho požadavku e-mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.
U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.
Záruka se nevztahuje na vady vzniklé:
- nevhodným použitím a projektem,
- nesprávnou manipulací (nevztahuje se na mechanické poškození),
- při dopravě (náhradu za poškození vzniklé při dopravě je nutno uplatňovat u přepravce),
- chybnou montáží, nesprávným elektrickým zapojením nebo jištěním,
- nesprávnou obsluhou,
- neodborným zásahem do přístroje, demontáží přístroje,
- použitím v nevhodných podmínkách nebo nevhodným způsobem,
- opotřebením způsobeným běžným používáním,
- zásahem třetí osoby,
- vlivem živelní pohromy.
Při uplatnění záruky je nutno předložit reklamační protokol, který obsahuje:
- údaje o kupujícím,
- datum a číslo prodejního dokladu,
- přesnou specifikaci závady,
- schéma zapojení a údaje o jištění,
Záruční oprava se provádí zásadně na základě rozhodnutí firmy VSM Teplice - Stanislav Med v servisu firmy, servisním technikem na místě instalace (po dohodě a sepsání reklamačního formuláře) nebo servisním technikem výrobce dodaného zboží. Způsob odstranění závady je výhradně na rozhodnutí servisu firmy VSM Teplice - Stanislav Med. Reklamující strana obdrží písemné vyjádření o výsledku reklamace. V případě neoprávněné reklamace hradí veškeré náklady na její provedení reklamující strana.